Arkiv 2019

December

Fra forårssæsonen 2020 er vi gået over til online-tilmelding her på hjemmesiden.

Klik på Kurser vinter/forår 2020 og derefter på et af menupunkterne. Her finder du en oversigt over alle udbudte hold, hvor du kan læse mere og tilmelde dig.

Har du brug for hjælp, se venligst under Om Skolen - Kontakt.

/is

November

Irene Schøndorff overtog hjemmesideadministrationen i efteråret 2019 efter Linda Kruhöffer.

Efterårets kurser er godt i gang. Desværre har det været nødvendigt at aflyse nogle af kurserne på grund af for få deltagere.

Anlægspavillonen er ramt af vandskade, og alle kurser er midlertidigt flyttet til andre lokaler. Lige nu (8. november) ved vi ikke, hvornår vi kan komme tilbage.

– Begge Sy & Design-hold flytter til Ringsted Kulturhus, Søgade 3, 4100 Ringsted – Caféen 1. sal (elevator)

– Patchwork vil foregå i Ringsted Kulturhus, Søgade 3, 4100 Ringsted – Værkstedet 1. sal (elevator)

– Alle Overlock-kurser flytter til Valdemarskolens håndarbejdslokale

Skoleleder og bestyrelse er ved at planlægge vinter-/forårssæsonen, og kurserne vil blive slået op inden længe. Som noget nyt satser vi på, at det bliver muligt at foretage tilmelding direkte her på hjemmesiden. Mere herom senere.

Dele af vores hjemmeside trænger til en opdatering – det kommer, når vi når til det :-)

2019-11-08/is

Forår

Vi har i året 2018 virkelig givet det et skud med gode og nye kurser til gode priser.

Vi kan desværre ikke blive ved med at køre med underskud på vores kurser, men håber I vil tage godt imod de nye kurser vi nu har klar her i foråret 2019.

Vi holder stadig priserne i absolut laveste ende - og bemærk venligst at hjemmesiden lige nu er under rettelse, så der kan forekomme rettelser i priser og tider mm.

Vi er jo en lille aftenskolen og den køre på frivillig basis, men vi skal kunne give vores lærer løn og der jo andre udgifter, blandt andet til diverse modeblade/mønster, vi har også dampstation og presse mm. til rådighed, som alle kursister frit kan benytte på kurserne.

Vi er medlem at en upolitisk organisation DOF = Dansk oplysningsforbund.

Hele bestyrelsen er alle frivillige og vi betaler alle sammen, samme beløb for de kurser der deltages i.

Selvom der har været sidste frist for tilmelding på vores kurser, så tøv ikke med at forhøre om muligheden for at komme med på et kursus, ofte kommer man først i tanke om tilmelding når fristen er udløbet, men ring dog alligevel og spørg, det kunne jo være det lige var din tilmelding vi manglede for at blive nok til at gennemføre et hold.

Håndarbejdsskolen afholder så vidt muligt alle kurser i Anlægspavillonen i Ringsted. Der vil dog være undtagelser hvis der er optaget. Så derfor kan nogle kurser foregå andre steder i Ringsted, dette oplyses ud for hver kursus i beskrivelsen.

Inden sæsonstart på "sykurserne", arrangerer vi gerne en fællestur til en eller flere stofforretninger, hvor vi kan købe det vi gerne vil sy af på kurset. Det er frivilligt, at deltage i dette arrangement, men det er hyggeligt og vi lærer hinanden at kende, og lærerne deltager også og står klar med hjælp til de spørgsmål, der måtte dukke op i forbindelse med stofvalg osv.

Vi mødes ved aftalt sted og "fylder biler" og så starter en hyggelig dagsudflugt for "sypigerne"

Vi glæder os til at se dig på et eller flere af Håndarbejdsskolens kurser

/Linda